Jedną z największych zalet reklamy Adwords jest możliwość swobodnego dostosowania kosztów marketingu. To my wyznaczamy górną granicę kapitału, a także cenę za pojedyncze kliknięcie w link. Efektywność reklamy w dużej mierze zależy także od konkurencji. Precyzyjne analizy oferowane pozwalają sprawdzić, ile kosztuje kampania Adwords w kontekście interesujących nas wyników. Ponadto, dobre rozpoznanie konkurencji pozwala zoptymalizować stosunek kosztów do uzyskiwanych rezultatów.
Analiza konkurencji to kluczowy aspekt
Podczas kampanii Adwords, nasza strona jest wyświetlana na szczycie wyników wyszukiwania w obrębie wybranych fraz. Gruntowna analiza pozwala sprawdzić działania konkurencji oraz wybrać najbardziej optymalne frazy. Od tego zależy efektywność kampanii, a także jej całkowity koszt.
Przed rozpoczęciem kampanii marketingowej w sieci, warto skonsultować się ze specjalistą SEO. Dysponuje on profesjonalnymi narzędziami analitycznymi i pomoże nam dobrać techniki dostosowane do potrzeb strony internetowej. Decydując się na optymalizację stron i pozycjonowanie organiczne, budujemy silną pozycję wśród naturalnych, niekomercyjnych wyników wyszukiwania.
W jaki sposób wybrać najlepsze frazy kluczowe?
Jest to zadanie polegające na szukaniu złotego środka pomiędzy niskimi kosztami reklamy oraz szerokim zasięgiem. Skuteczne pozycjonowanie stron WWW działa na bardzo podobnych zasadach. Sukces zależy w głównej mierze od doboru fraz. W przypadku kampanii Adwords, użytkownik sam określa cenę za jedno kliknięcie w promowany link. Jeśli wybierzemy popularne frazy z silną konkurencją oraz niskie ceny, zasięg naszej reklamy będzie bardzo umiarkowany. Chodzi zatem o to, aby wybrać frazę cieszącą się sporym zainteresowaniem, a jednocześnie, nie obleganą przez konkurencję. W ten sposób, przy niższej stawce jesteśmy w stanie pozyskać kliknięcia.
Kampania Adwords – jak promowana jest nasza strona?
Strony współpracujące z Google w ramach programu Adwords są wyświetlane na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania w segmencie oznaczonym jako reklama. Poniżej znajdują się naturalne frazy, a pozycja w tej sekcji zależy od pozycjonowania organicznego. Kampania Google Ads sprawia również, że reklama naszej oferty pojawia się w dużych serwisach, portalach oraz aplikacjach udostępniających przestrzeń pod reklamy Google. Są one wyświetlane pod kątem ostatniej aktywności użytkownika, dzięki czemu, docierają do docelowej grupy klientów.
Redukcja kosztów przy satysfakcjonujących wynikach
Na zakończenie, warto jeszcze raz podkreślić jak cenna jest pomoc profesjonalisty SEO w Łodzi w ramach planowania działań marketingowych. Odpowiednia analiza pozwala podjąć działania decydujące o tym, ile kosztuje kampania Adwords. Z fachowym wsparciem jesteśmy w stanie znacznie obniżyć koszty reklamy, przy jednoczesnym wzroście jej efektywności oraz zasięgu.