Niewidzialne bariery pokonane – w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Gnieźnie uczniowie zyskali nowy poziom niezależności dzięki nowo otwartej windzie. Kosztowna modernizacja wnosi powiew zmian, których oczekiwali nauczyciele, uczniowie i rodzice, dając jednocześnie silny sygnał o istotności eliminacji przeszkód w edukacji.
- Modernizacja Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Gnieźnie.
- Nowa winda usprawnia dostęp do edukacji dla osób niepełnosprawnych.
- Finansowanie inwestycji ze środków self-governance oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.
- Wpływ inwestycji na integrację społeczną i równouprawnienie uczniów.
Z nieukrywaną radością władze lokalne oraz społeczność Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Gnieźnie przyjęły ukończenie inwestycji, która zmienia oblicze edukacji w regionie. Nowo zamontowana winda to nie tylko kwestia funkcjonalności, ale także symbol postępu w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
Starosta Powiatu Gnieźnieńskiego, Piotr Gruszczyński, nie kryje zadowolenia z zakończenia projektu. "Poprawa dostępności dla osób niepełnosprawnych, w tym uczniów szkół, to dla nas priorytet. Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ten projekt, co umożliwi wszystkim uczniom korzystanie z infrastruktury szkolnej w sposób komfortowy i bezpieczny," mówi z entuzjazmem.
Ponadto, jak zauważa Anna Jung, wicestarosta Powiatu Gnieźnieńskiego, choć wsparcie rządowe było znaczące, to jednak początkowe obietnice były większe. "Jest to ważne wsparcie, które znacząco przyczyniło się do realizacji tego przedsięwzięcia, jednakże przypomnijmy, że obiecano nam pieniądze na całą windę. Dostaliśmy tylko niewielką część tych środków," wyjaśnia Jung.
Brak odpowiedniej infrastruktury to częsty problem, z którym zmaga się wielu uczniów na wózkach inwalidzkich. Nowo wybudowana winda w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 stanowi przełom w eliminacji takich barier, otwierając przed uczniami nowe możliwości. Prócz aspektu praktycznego, inwestycja ta ma także głęboki wymiar społeczny, przyczyniając się do integracji i równości szans dla wszystkich członków społeczności szkolnej.
Troska o potrzeby uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności i determinacja w dążeniu do tworzenia środowiska edukacyjnego, które jest dostępne dla każdego, to podstawowe wartości, jakimi kierował się samorząd powiatowy, inwestując w nowy sprzęt. Wyeliminowanie barier fizycznych jest krokiem w stronę zapewnienia godności i samodzielności młodym ludziom, dla których każde udogodnienie otwiera drzwi do lepszej przyszłości.
Na podstawie: Powiat Gnieźnieński