Reklama w Google, pozycjonowanie i inne kroki do popularności w sieci

W internecie liczy się przede wszystkim marketing w wyszukiwarce, skrótowo określany jako SEM. To właśnie w tym pojemnym akronimie mieszczą się takie kroki jak pozycjonowanie stron i kampanie linków sponsorowanych. Reklama w Google ma wiele twarzy, jednak w poniższym tekście skupimy się głównie na aspektach ważnych z każdego punktu widzenia.

UX jako najważniejsza zasada w sieciowym marketingu

W ostatnich miesiącach mijającego roku coraz więcej mówi się o doświadczeniu użytkownika. To pole specjalizacji wielu ekspertów od web designu, którzy doskonale wiedzą jak wiele zmienia proces dostosowania strony do podstawowych wymagań odbiorcy. Chodzi przede wszystkim o intuicyjność projektu oraz zaapelowanie do przyzwyczajeń i wygody internautów.

Ze strony Google jednak poziom dostosowania się do użytkownika jest mierzony przez tak zwane Core Web Vitals, które skupiają się na czasie ładowania witryny, jej tempie reakcji oraz stabilności wizualnej. Oczywiście niebagatelną rolę odgrywa w tego rodzaju zagadnieniach również bezpieczeństwo przeglądania(SSL) oraz pozbycie się ze strony nachalnych reklam, pop-upów i innych utrudnień stających między odbiorcą a asortymentem. Jeśli nie wiesz od czego zacząć dostosowywanie strony do lepszego UX, najlepiej będzie zdać się na pomoc sprawdzonych agencji marketingu sieciowego, takich jak chociażby Afterweb. Pod skrzydłami doświadczonych specjalistów osiągnięcie pierwszej lokaty w interesujących Cię zapytaniach będzie tylko kwestią czasu!

Pamiętaj o regularnym tworzeniu wartościowych treściami

Nie wiesz, dlaczego reklama w Google pozycjonowanie i inne metody promocji nie działają dostatecznie dobrze? Problemem może być jakość tworzonych przez Ciebie treści. W czasach algorytmów takich jak EAT nie możesz sobie pozwolić na publikowanie tekstów na słabym poziomie. Dziś każdy artykuł na Twojej stronie powinien prezentować ekspertyzę, autorytet i wiarygodność.

Oprócz tego istotne będzie unikanie naśladowania konkurencji - obecnie algorytmy bowiem bez problemu wskazują też teksty generyczne i tworzone przez boty. Nie ma też najmniejszych szans plan oparty o clickbaity lub fake newsy. Sztuczna inteligencja algorytmów takich jak BERT czy SMITH doskonale odróżnia ziarna od plew pozwalając na awans jedynie treściom oryginalnym i dotykającym realnych potrzeb klientów. W tej sytuacji Twoja witryna ma jedno wyjście – zdać się na pomoc profesjonalnego zespołu copywriterów. Znajdziesz ich w najlepszych agencjach SEM i w niedługim czasie będziesz mógł cieszyć się efektami ich pracy a zatem rozpoznawalnością marki i zwiększoną sprzedażą.