Zalety pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie strony lokalne przynosi szereg korzyści dla każdej firmy czy instytucji. Do najbardziej znaczących zalet zalicza się:
- wzrost widoczności w sieci – większe możliwości dotarcia do potencjalnego klienta,
- możliwość dotarcia do klientów faktycznie zainteresowanych produktem/usługą,
- zwiększona rozpoznawalność marki w sieci,
- budowanie dobrego wizerunku firmy na rynku lokalnym (i nie tylko),
- wzrost przychodów firmy.
Dla kogo pozycjonowanie lokalne jest najlepszym rozwiązaniem?
Pozycjonowanie w Rzeszowie to oferta dla firm działających lokalnie – na terenie miasta Rzeszów oraz w jego okolicach. Lokalne restauracje i bary, sklepy, kawiarnie, pracownie florystyczne, usługi fryzjerskie, czy fotograficzne, ale też warsztaty samochodowe, małe wytwórnie lodów, firmy z branży finansowej – pozycjonowanie lokalne to świetne rozwiązanie dla wszystkich działalności, które nastawione są na bezpośredni kontakt z klientem.
Oczywiście pozycjonowanie stron może odbywać się zarówno na frazy ogólne, jak i na frazy lokalne. Dzieje się tak np. w przypadku sklepów, które prowadzą zarówno sprzedaż internetową (możliwość wysyłki towarów w dowolne miejsce) jak i sprzedaż w sklepie stacjonarnym (bezpośredni kontakt z klientem).
Pozycjonowanie lokalne to solidny fundament rozwoju lokalnej firmy
Wiele znanych firm rozpoczynało swoją działalność lokalnie. Umiejętne podbicie rynku lokalnego daje solidne podstawy do tego, aby zdobywać zaufanie coraz większego grona klientów, a tym samym zwiększać swoje udziały w rynku ogólnopolskim. Pozycjonowanie lokalne może bardzo korzystnie wpłynąć na budowę wizerunku i zaufania do produktów oraz oferowanych usług.
Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne? – na przykładzie
Pozycjonowanie lokalne pomaga w zdobyciu klientów faktycznie zainteresowanych usługą i zdecydowanych. Co więcej, eliminuje zapytania od klientów, którzy nie będą mogli skorzystać z usługi, z powodu zbyt dużej odległości. Wyobraź sobie, że posiadasz stawy z karpiami w Rzeszowie. Decydujesz się na pozycjonowanie ogólne, wybierając kilka fraz, m.in. „piękne karpie na sprzedaż”. W czasie przedświątecznym, kiedy zainteresowanie tymi rybami jest bardzo duże, wciąż odbierasz telefony od klientów z całej Polski, którzy chcieliby kupić jednego, dwa lub 10 karpi. Czy opłaca się im jechać do Rzeszowa z Warszawy, Łomży czy Łodzi? Oczywiście, że nie! Klienci tacy wchodząc na stronę poprawiają oczywiście statystyki, co niewątpliwie pomaga w pozycjonowaniu, jednak Ty odbierzesz wiele telefonów i odpiszesz na dziesiątki e-maili od klientów, którzy nie sfinalizują transakcji. Jeżeli jednak zdecydujesz się na pozycjonowanie strony lokalne, pod frazą „karpie na sprzedaż Rzeszów”, możesz mieć pewność, że większość zapytać będzie skierowana od osób z okolicy, które są zdecydowane na zakup. Tym sposobem osiągasz wiele: ruch na stronie, zdecydowanych klientów, finalizowanie transakcji, zwiększenie rozpoznawalności w regionie jako hodowca, a także nie marnujesz cennego czasu.
Czy można pozycjonować lokalnie samemu?
Pozycjonowanie witryny może być wykonywane samodzielnie – podobnie jak właściciel firmy może samodzielnie zajmować się księgowością, dowozem produktów, czy sprzątaniem całej firmy. Pojawia się jednak pytanie o zasadność takiego działania i o to, czy pozycjonowanie strony będzie skuteczne. Profesjonalna agencja SEO wykorzystuje sprawdzone metody i techniki pracy, posługuje się specjalistycznymi narzędziami, a sam specjalista SEO posiada wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas pracy przy pozycjonowaniu stron firm i instytucji działających w różnorodnych branżach. Zdobycie odpowiedniej wiedzy i umiejętności może trwać długo, a pozycjonowanie bez wsparcia profesjonalistów może nie przynosić żadnych efektów.