Promocja 1000. rocznicy koronacji dwóch pierwszych królów Polski nabiera tempa i rozmachu. Gniezno, pierwsza stolica Polski, przygotowuje się do obchodów poprzez różnorodne działania w przestrzeni miejskiej, które mają na celu przyciągnięcie uwagi mieszkańców i turystów.
- Świetlny napis w parku i holu Urzędu Miejskiego.
- Logo i hasło kampanii na miejskich budynkach.
- Królewski InstaSpot w Miejskim Ośrodku Kultury.
- Kampania na paczkomatach w Poznaniu i Gnieźnie.
W ramach kampanii promującej rocznicę koronacji, w parku naprzeciw dworca już rok temu pojawił się świetlny napis, który przyciąga wzrok zarówno mieszkańców, jak i turystów. Jego mniejsza wersja ozdabia hol Urzędu Miejskiego, stanowiąc stały element dekoracyjny.
Logo i hasło kampanii umieszczono również na oknach i drzwiach Hali im. Mieczysława Łopatki oraz Stolicy eXperymentu. Te strategicznie wybrane lokalizacje, często odwiedzane przez wycieczki i grupy, stanowią doskonałą przestrzeń do promocji.
Miejski Ośrodek Kultury zyskał natomiast wyjątkowy InstaSpot, ozdobiony głową króla wykonaną metodą papercraftu. Ta pieczołowicie wykonana ozdoba przyciąga miłośników fotografii i stanowi unikalne tło dla zdjęć. Mobilna wersja królewskiej głowy pojawia się na miejskich imprezach, umożliwiając uczestnikom pozowanie jako królowie.
Nie zabrakło również mniejszych elementów promocyjnych, takich jak namioty, flagi, pufy, ścianki, roll-upy czy dmuchane standy, które można zobaczyć na miejskich imprezach. Te detale dodają kolorytu i wprowadzają uczestników w atmosferę rocznicowych obchodów.
Dzięki inicjatywie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, na budynku przy ul. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej zawisł ogromny baner, który przypomina o rocznicy pasażerom podróżującym pociągami między Gnieznem a Poznaniem.
Największą popularnością cieszy się jednak kampania na paczkomatach w Poznaniu i Gnieźnie. Grafiki informujące o królewskiej rocznicy pojawiły się na paczkomatach w kluczowych miejscach w Poznaniu oraz przy ul. Poznańskiej w Gnieźnie, zdobywając uznanie mieszkańców.
Kampania #Gniezno2025 trwa i będzie kontynuowana, a o kolejnych inicjatywach będzie można przeczytać na fanpejdżu obchodów.
Na podstawie: Urząd Miejski w Gnieźnie