Oszuści podszyli się pod pracowników Binance, wyłudzili dane i wyczyścili konto 32-latki z powiatu gnieźnieńskiego.

 

 

Sytuacja, do której doszło 16 marca br. wyglądała mniej więcej tak: do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który powiedział, że jest pracownikiem firmy Binance i zaoferował pomoc w wypłacie pieniędzy, które jego firma miała zarobić w pewnym okresie czasu w imieniu zgłaszającej. Sugerował, że na koncie kobiety jest spora ilość pieniędzy i aby je podjąć, musi dokonać identyfikacji. Miała to zrobić poprzez program AnyDesk (służącej do zdalnego sterowania systemem operacyjnym przez Internet), a następnie zalogować się do swojego banku. Kobieta podała wszystkie dane o które zapytał dzwoniący.

Pokrzywdzona w ten sposób straciła ponad 34 tysiące złotych.

Od pokrzywdzonej przyjęto zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia oszustwa na jej szkodę. Teraz policjanci będą prowadzili czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy.

Warto wiedzieć!

Dzięki aplikacji AnyDesk oszuści wiedzą wszystko, co dana osoba robi na telefonie czy komputerze, widzą kody do autoryzowania transakcji. W ten sposób oszuści przejmują kontrolę nad Twoim rachunkiem i „czyszczą” konto z Twoich oszczędności.

Jak nie stać się ofiarą?

Bądź czujny, nie działaj pochopnie. Presja czasu i pośpiech są  złymi doradcami - wtedy łatwo możesz zostać zmanipulowany. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz. Jeśli rozmówca przedstawia się jako pracownik podejrzanej firmy, banku - rozłącz się a następnie skontaktuj się z firmą, bankiem osobiście lub telefonicznie (wybierając numer, który znajdziesz na stronie firmy, swojego banku). Jeśli rzeczywiście ktoś z banku do Ciebie dzwonił, konsultant będzie wiedział o co chodzi.

Jeśli cała sytuacja wygląda podejrzanie, dla własnego bezpieczeństwa przelej oszczędności na konto w innym banku, zmień hasła, z których korzystasz podczas logowania na konto.

Pamiętaj!

Instalując aplikację zdalnego pulpitu sam umożliwiasz przestępcom dostęp do swojego konta i bank może nie uwzględnić reklamacji.