Branża e-commerce rozwija się z roku na rok, pojawiają się nowe formy promocji i trendy, których celem jest przykucie uwagi potencjalnego klienta. Konkurencji nie brakuje, więc będąc właścicielem sklepu internetowego, trzeba być zawsze o krok przed wszystkimi. Na co zwracać uwagę? Co umożliwia zwiększenie współczynnika konwersji? Są to pytania, które zadaje sobie każdy przedsiębiorca prowadzący swój e-sklep. Odpowiedzi na nie znajdziesz w treści tego artykułu.
Jak zwiększyć współczynnik konwersji?
Naturalnie, celem każdego właściciela sklepu internetowego jest zwiększenia współczynnika konwersji, czyli wykonywanie przez odbiorców pożądanych przez nas działań w naszym e-sklepie. Oto kilka porad, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż:
- ułatwiaj nawigację na stronie
Jeśli chcesz zatrzymać klienta na stronie i zachęcić go do zakupu, przede wszystkim zadbaj o jego wygodę. Co sprawia, ze zakupy będą łatwe i przyjemne? Istotne jest, aby menu i treści na stronie były przejrzyste i czytelne. Dodatkowo, stosuj na stronie przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’kup’’, ‘’zobacz więcej’’, czy ‘’przejdź do koszyka’’ — dzięki temu klient nie zgubi się na stronie i będzie wiedział, co zrobić krok po kroku. Warto korzystać także z modułów takich jak ‘’może Ci się spodobać’’ lub ‘’zobacz także’’, które znacząco ułatwiają nawigację w sklepie internetowym.
- upraszczaj ścieżkę zakupową
Nie trać czasu swoich klientów i umożliwiaj im, dla przykładu, możliwość robienia zakupów bez konieczności rejestracji. Cały proces zakupów staje się wtedy dużo krótszy, za co odbiorcy będą Ci bardzo wdzięczni.
- miej elastyczne podejście do klienta
Postaraj się oferować jak najwięcej możliwości, jeżeli chodzi o dostawę towaru lub sposoby płatności. Jeżeli chcesz być o krok przed konkurencją, możesz zaoferować na przykład płatności w ratach.
- informuj odbiorcę
Umożliwiaj swoim odbiorcom łatwy dostęp do niezbędnych informacji, takich jak kontakt, sposoby dostawy czy możliwości płatności za zakupy. Klient powinien zapoznać się z tymi informacjami już na początku wizyty w Twoim e-sklepie, aby nie zniechęcił się na późniejszym etapie zakupów.
- zadbaj o możliwość komunikacji
Zadbaj o to, aby zakładka z danymi kontaktowymi firmy była dobrze widoczna. Co więcej, jeżeli Twoja strona ma formularze kontaktowe, postaraj się, aby potencjalnego klienta nie odrzucała ilość informacji, które musi podać. Wszystko powinno być przejrzyste i proste. Możesz pomyśleć o instalacji czatera, który pozwala szybko uzyskać odpowiedź na pytanie.
Jakie są najnowsze trendy w świecie e-commerce?
W tak szybko rozwijającej się branży, jaką jest e-commerce, niezwykle ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co oferują inne sklepy internetowe. Nie oszukujmy się, konkurencji nie brakuje, więc znajomość najnowszych trendów to wymóg konieczny. Jest ich sporo, więc powinieneś decydować się na to, co jest najatrakcyjniejsze dla Twojej grupy odbiorców. Do obecnych trendów możemy zaliczyć:
- live commerce
Dużą popularnością cieszy się ostatnio live commerce, czyli prowadzenie sprzedaży produktów na żywo, poprzez transmisję video. Choć głównie odbywa się to na kanałach mediów społecznościowych, to zdarza się, że właściciele e-sklepów prowadzą taką sprzedaż bezpośrednio na własnej stronie. Taka forma handlu jest bardzo doceniania przez klientów, ponieważ mają oni realny wgląd w to, jak prezentuje się produkt. Mogą również otrzymać odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz stworzyć pewnego rodzaju więź ze sprzedającym.
- płatności odroczone
Choć nazwa może kojarzyć się z zakupami na raty, jest to nietrafne skojarzenie. Płatności odroczone w skrócie można opisać ‘’kup teraz, zapłać później’. Klienci robią zakupy w Twoim e-sklepie, a Ty umożliwiasz im dokonanie płatności w konkretnym czasie, zwykle w ciągu trzydziestu dni. Taką funkcję wprowadziło już wiele przedsiębiorstw tworzących bramki płatnicze. Dając taką możliwość odbiorcom, ułatwiamy życie klientom i wzmacniamy ruch na stronie.
- click and collect
Jeżeli oprócz sklepu internetowego posiadasz także jeden lub sieć sklepów stacjonarnych, warto zastanowić się nad wprowadzeniem formy dostawy click and collect. Polega to na składaniu zamówień online i odbieraniu przesyłki w sklepie stacjonarnym. Taka forma dostawy cieszy się popularnością, ponieważ klient nie musi płacić za przesyłkę, co jest bardzo istotne, zwłaszcza przy składaniu mniejszych zamówień.
Jakie formy promocji pomogą zwiększyć sprzedaż?
Jako właściciel sklepu internetowego, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak szerokie jest pojęcie marketingu. Odpowiednia reklama internetowa może znacząco wpłynąć na współczynnik konwersji w Twoim sklepie, więc warto zapoznać się z dostępnymi obecnie opcjami. Należy do nich między innymi:
- prowadzenie bloga
Prowadzenie bloga, który łączy się tematycznie z produktami dostępnymi w asortymencie Twojego e-sklepu, może być bardzo korzystne. Odpowiednie przygotowanie tekstów eksperckich i zawarcie w nich odnośników do konkretnych produktów w Twoim sklepie internetowym może zdecydowanie przełożyć się zwiększenie sprzedaży.
- prowadzenie newslettera
Badania wskazują, że odpowiednio przygotowana kampania mailingowa jest najbardziej dochodową formą promocji, która nie wymaga wkładu finansowego. Pamiętaj jednak, że wiele konkurencyjnych firm posiada już newslettery, więc musisz zaoferować odbiorcom wartościowe treści i się wyróżnić.
Chcesz rozwijać firmę online, ale nie masz pomysłu i czasu? Podejmij współpracę z agencją marketingową WeNet. Możesz liczyć na wsparcie zespołu specjalistów, którzy zadbają o to, aby wyniki sprzedaży w Twoim e-sklepie były bardzo satysfakcjonujące. Dodatkowo otrzymasz szereg wskazówek, które pozwolą Ci na poprawę wydajności Twojej witryny. Już dziś wejdź na stronę Wenet.pl i zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym!