Każdego dnia niezliczona ilość internautów korzysta z wyszukiwarki poszukując aktualnych wiadomości, informacji na konkretny temat lub produktów i usług. Warto więc wyjść naprzeciw tym potrzebom i umieścić w wynikach wyszukiwania własną stronę. Co jeśli strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, ale jej pozycja jest na tyle daleka, że tylko niewielka część internautów zdaje sobie sprawę z jej istnienia?
Warto pomyśleć o pozycjonowaniu, które sprawi, że nasza strona będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania na lepszych pozycjach. Pozycjonowanie strony www jest jedną z najbardziej skutecznych form promocji. Jednym z elementów pozycjonowania jest dodanie witryny firmowej do specjalistycznych stron typu branżowy katalog firm, gdzie pojawiają się tylko i wyłącznie wizytówki firm. Jakie więc korzyści osiągnie firma, której uda się uzyskać upragnioną, wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?
Więcej odwiedzin strony www
Z wyszukiwarki Google trafią osoby zainteresowane konkretnym zagadnieniem lub produktami i usługami firmy. Nawet jeśli w danym momencie ten ktoś nie będzie zainteresowany zakupami to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że zapamięta odwiedziny na danej stronie i pozostaną mu w pamięci pewne produkty, które być może będzie chciał pewnego dnia, w przyszłości, zakupić. Oczywiście w związku z większą liczbą odwiedzin można także liczyć na zwiększenie sprzedaży. Internauci ufają wyszukiwarce Google i chętnie korzystają z ofert, które im podpowiada.
Firma w roli eksperta
Wysoka pozycja w wyszukiwarce wpływa na sposób postrzegania firmy przez potencjalnych klientów. Wpisując w wyszukiwarkę wybrane słowa kluczowe i widząc linki, które odsyłają do poszczególnych podstron serwisu, internauta uzna, że firma chętnie dzieli się swoją rozległą wiedzą i pomaga znaleźć odpowiedzi na istotne pytania. Wynika z tego prosty wniosek – warto zrobić zakupy w firmie, która zna się na swoim fachu.