Media społecznościowe w praktyce w ramach szkoleń na Szlaku Piastowskim

Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” po raz kolejny zaprasza na bezpłatne spotkania w ramach „Cyklu szkoleń i warsztatów na Szlaku Piastowskim”, współfinansowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego. W świat skutecznego marketingu turystycznego wprowadzili Kasia i Maciej Marczewski – „Ruszaj w drogę!” podczas majowego spotkania w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie. Uczestnicy poprzedniego szkolenia na Szlaku Piastowskim uzyskali umiejętności konstruowania ciekawych treści promujących atrakcje ze szlaków tematycznych. Teraz nadszedł czas na ich efektywne wykorzystanie w środowisku mediów społecznościowych.

Jak wykorzystać potencjał social mediów?
 
Docieranie do turystów i budowanie społeczności poprzez social media, to dla wielu podmiotów i firm, również z branży turystycznej, nowe wyzwanie. Zwłaszcza instytucje kultury spotykają się z dużymi problemami w pracy nad zwiększaniem liczby osób obserwujących czy subskrybujących ich strony i profile typu "fanpage". Właśnie do pracowników tych instytucji oraz przedstawicieli innych sektorów branży turystycznej (hoteli, restauracji) kierowana jest opisywana inicjatywa. Dodatkowym celem szkoleń jest zwiększenie zaangażowania uczestników w promocję sieciową Szlaku Piastowskiego, w tym także obiektów, grup działania oraz stowarzyszeń i przełożenie tego zaangażowania na wymierne efekty całej branży turystycznej w regionie.

Każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu. Przede wszystkim jednak, uzyska dostęp do sporej dawki wiedzy na temat budowania marki i angażującego odbiorców przekazu na najpopularniejszych współcześnie platformach – Facebook i Instagram. O zdobywanie nowych, praktycznych kompetencji zadba Mateusz Chęclewski, przedstawiciel agencji interaktywnej HESNA IMS.

Co w programie?

Dwa dwudniowe warsztaty dedykowane są wszystkim przedstawicielom branży turystycznej, działającym w obrębie Szlaku Piastowskiego. W programie warsztatów znajdzie się:

DZIEŃ I
1. Marketing na Facebooku - wprowadzenie:
o Profil biznesowy na Facebooku - podstawy.
o Panel zarządzania profilem biznesowym.
o Jak publikować? Na co pozwala regulamin Facebooka i prawo polskie?
o Nie bądź dzban! Poznajemy język social media i marketingu.
2. Budowanie zaangażowania i pozyskiwanie fanów I:
o Jak pozyskiwać fanów?
o Kupowanie fanów i polubień - zagrożenia.
o Jakie posty najlepiej budują zaangażowanie i jakich postów unikać?
o Gdzie szukać inspiracji kiedy zabraknie nam materiałów do publikacji?
3. Budowanie zaangażowania i pozyskiwanie fanów II:
o Wykorzystanie zewnętrznych narzędzi do skutecznych publikacji.
o Bądź interaktywny! Jak skutecznie tworzyć treści video, GIF, Panoramy i transmisje na żywo? – zajęcia praktyczne.
o Przykłady angażujących publikacji.
4. Zarządzanie społecznością i komunikacja:
o W jaki sposób zwracać się do użytkowników?
o Niewygodne komentarze i posty użytkowników – co możemy zrobić?
o Bieszczady! Czyli jak zapobiegać kryzysom zanim się wydarzą?
o Mamy kryzys! Co robić?

DZIEŃ II
1. Instagram marketing - wprowadzenie:
o Różnica między użytkownikami Instagrama i Facebooka.
o Zarządzanie kontem na Instagramie.
2. Jak budować duże zasięgi na Instagramie?
o Jak często publikować posty?
o Jak skutecznie dobierać hashtagi?
o Follow4Follow? Ma to sens?
o Influencerzy - z którymi warto współpracować?
3. Instagram - zagrożenia:
o Boty.
o Sztuczne konta.
o Udawani influencerzy.
4. Reklamy na Facebooku i Instagramie:
o Zapoznanie z Facebook Ads, tworzenie pierwszej kampanii – zajęcia praktyczne.
o Jak skutecznie kierować reklamę tylko do moich potencjalnych klientów?
o Podstawy skutecznej reklamy – co najlepiej się „klika”?
o Średniozaawansowane kierowanie reklam.

Jak zapisać się na szkolenie?

Do wyboru są dwa terminy szkoleń. Spotkamy się w Poznaniu (w sali dydaktycznej Rezerwatu Archeologicznego Genius Loci, ul. Ks. I. Posadzego) 17-18 października br.  lub 28-29 października br. o godzinie 9:00. Zgłoszenia kierować można na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje zatem kolejność zgłoszeń.

Uczestnicy są zobowiązani do przybycia na warsztaty z własnym laptopem. Organizator zapewnia drobny poczęstunek i dostęp do materiałów szkoleniowych, jednak ewentualny nocleg uczestnicy powinni zorganizować sobie we własnym zakresie.

Projekt „Cykl szkoleń i warsztatów na Szlaku Piastowskim” realizowany przez Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” jest współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.
 

fot. kropekk_pl (Pixabay)